Program konferencji do pobrania w pliku PDF
Do pobrania książka abstraktów w pliku PDF
Program Międzynarodowej Konferencji Psychologii Muzyki w Katowicach – PsychoMuzy 2018
Czwartek, 24 maja 2018
AULA im. Kazimierza Lepszego, Bankowa 12
8:00 – 8:45 | Rejestracja i powitalna kawa |
8:45 – 9:00 | Powitanie gości i oficjalne rozpoczęcie konferencji |
9:00 – 9:15 | Słowo na temat niedawno zmarłego Profesora Andrzeja Rakowskiego |
9:15 – 10:00 | Wykład plenarny
The role of psychology in music-making Jane Ginsborg |
Sesja I Terapeutyczne i społeczne aspekty muzyki
Moderator: Rafał Lawendowski |
|
10:00 – 10:15 | Jaką rolę w radzeniu sobie z wyzwaniami średniej dorosłości pełni muzyka? Model relacji między funkcjami psychologicznymi muzyki a przełomem połowy życia
Wioletta Łubińska-Salej, Rafał Lawendowski |
10:15 – 10:30 | Rola preferencji muzycznych w zmniejszonym odczuwaniu eksperymentalnie zadawanego bólu w czasie słuchania muzyki
Krzysztof Basiński |
10:30 – 10:45 | W życiu kadencja niepełna – muzykoterapia w pracy z suicide survivors
Joanna Ruczaj |
10:45 – 11:00 | Synestezja w muzyce
Aleksandra Rogowska |
11:00 – 11:15 | Afekt i ćwiczenie gry na instrumencie: Systematyczny przegląd badań
Zofia Mazur |
11:15 – 11:30 | Dyskusja |
11:30 – 12:30 | Sesja posterowa i przerwa kawowa |
Sesja posterowa I | Sztuka komunikacji z uczniem. Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych nauczycieli gry na instrumencie
Małgorzata Gliniecka-Rękawik |
Modele ćwiczenia instrumentalnego
Stella Kaczmarek |
|
Wysokość samooceny i defensywny pesymizm a trema u muzyków występujących publicznie
Michał Kosiński, Aleksandra Filipowicz, Wiktoria Smołkowska, Beata Mańka, Mateusz Nawrat |
|
Student muzyk – wizja dorosłości w kontekście aktualnych doświadczeń
Sylwia Seul |
|
Pracownia psychologii muzyki w Poznaniu – żródła, działalność, perspektywy
Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk, Wiktoria Śpikowska-Pawelec |
|
Dzieje Katedry Psychologii Muzyki w Warszawie
Małgorzata Chmurzyńska |
|
Muzyka czy sport? Związek między inteligencją płynną oraz pamięcią roboczą a wyborem profilu klasy podstawowej. Porównanie pierwszoklasistów z klas muzycznych, sportowych oraz ogólnych
Joanna Roman, Agata Rodziewicz, Izabela Krejtz, Katarzyna Wisiecka Poziom empatii i podatności na zarażenie emocjonalne u osób w zależności od długości edukacji muzycznej Jan Topczewski, Agnieszka Koszyk, Kamila Jankowiak-Siuda |
|
Ja – Improwizator. Pomiędzy procesem neurokognitywnym a transcendencją
Elżbieta Masiak |
|
Sesja II Psychologia muzyki dla edukacji muzycznej
Moderator: Julia Kaleńska-Rodzaj |
|
12:30 – 12:45 | „Zapamiętaj melodię i zagraj ją na fortepianie”. Próba określenia czynników sprzyjających skutecznemu zapamiętywaniu melodii przez muzyków
Magdalena Grajter, Marta Włodarczyk |
12:45 – 13:00 | Psychologiczna sylwetka melomana a jego muzyczne preferencje
Anna Nogaj |
13:00 – 13:15 | Porównanie funkcji poznawczych pomiędzy dziećmi ze szkół muzycznych i niemuzycznych na początku nauki szkolnej
Agata Rodziewicz, Izabela Krejtz |
13:15 – 13:30 | Z doświadczeń specjalistycznego poradnictwa psychologicznego w zawodowej edukacji muzycznej w Polsce
Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk, Jolanta Kępińska-Welbel |
13:30-13:45 | Dyskusja |
13:45 – 15:15 | Przerwa lunchowa |
15:15 – 16:00 | Wykład plenarny
Promoting European music psychology research: Cultural diversity, bilingualism, English as lingua franca, peer review, academic quality Richard Parncutt |
16:00 – 17:30 | Dyskusja panelowa: Perspektywy polskiej psychologii muzyki |
17:30 – 18:15 | Spotkanie założycielskie Polskiego Towarzystwa Psychologii Muzyki |
19:30 | Koncert w Sali Koncertowej NOSPR oraz uroczysta kolacja |
Piątek, 25 maja 2018
AULA im. Kazimierza Lepszego, Bankowa 12
8:00 – 8:30 | Rejestracja
Powitalna kawa |
8:30 – 9:15 | Wykład plenarny
The audience as performer: Examining the effect of new music written for audience participation John Sloboda, Jutta Toelle |
Sesja III Na pograniczu: psychologia muzyki i muzykologia
Moderator: Piotr Podlipniak |
|
9:15 – 9:30 | Dlaczego muzykologia potrzebuje psychologii muzyki
Piotr Podlipniak |
9:30 – 9:45 | Efekt „tapety akustycznej” – ekstrawagancja czy strategia? Musique d’ameublement i audiomarketing
Sylwia Makomaska |
9:45 – 10:00 | Chałtura czy nowoczesna promocja? O tym jak użyczanie piosenek do celów marketingowych wpływa na stosunek do artysty
Natalia Copeland, Ewa Czerniawska, Marta Marchlewska |
10:15 – 10:30 | Wpływ wyizolowanych współczynników dzieła muzycznego na decyzję o jego preferencji
Jakub Neske |
10:30 – 10:45 | Jak muzyka nas porusza? Badania nad mikroruchem ludzkiego ciała podczas percepcji muzyki
Agata Zelechowska, Victor Gonzalez Sanchez, Alexander Refsum Jensenius |
10:45 – 11:00 | Dyskusja |
11:00 – 12:00 | Sesja posterowa i przerwa kawowa |
Sesja posterowa II | Metropolis, czyli nowa muzyka do filmów niemych
Agnieszka Cieślak |
Gatunek muzyczny a odczucia emocjonalne towarzyszące odsłuchiwaniu utworów o charakterze religijnym
Magdalena Biolik, Olga Sterczewska |
|
Powiedz, jakiej muzyki słuchasz, a powiem ci, kim jesteś
Karolina Grzyb, Anna Kopiec |
|
Wpływ konfiguracji elementów utworu muzycznego na ocenę poznawczą i reakcję emocjonalną odbiorców
Bartłomiej Tarkowski |
|
Wieloaspektowość percepcji muzyki u osób z zaburzeniami ze spektrum schizofrenii
Justyna Skowronek |
|
Komponowanie po udarze – czy to możliwe?
Marta Jankowska, Sylwia Makomaska |
|
Torowanie wspomnień autobiograficznych oraz regulacja emocji przy udziale muzyki u osób z demencją
Beata Kaczmarek |
|
Wpływ słuchania muzyki podczas jednoczesnego wykonywania zadań na koncentrację uwagi jako przykład multitaskingu
Aleksandra Różańska |
|
Reakcja skórno-galwaniczna na zaburzoną fonotaktykę i tonalność muzyczną jako marker funkcji predykcyjnej pętli limbicznej
Edward Gorzelańczyk, Piotr Podlipiniak, Maciej Karpiński, Piotr Walecki, Emilia Tarnowska |
|
Sesja IV Emocje w muzyce
Moderator: Maciej Janowski |
|
12:00 – 12:15 | Uzależnienie od uczenia się wśród studentów akademii muzycznych. Samotność i odczuwany stres jako mediatory relacji pomiędzy lękiem społecznym a uzależnieniem od uczenia się, a także moderacyjny efekt uzależnienia od uczenia się oraz zaangażowania w uczenie się na relację pomiędzy lękiem społecznym a ocenami szkolnymi
Inga Jasińska, Aleksandra Leniec, Paweł Atroszko, Piotr Bereznowski, Wiktor Wróbel, Michał Kierzkowski, Rafał Lawendowski |
12:15 – 12:30 | Skłonność do samoutrudniania a strategie radzenia sobie z tremą
Barbara Wojtanowska-Janusz |
12:30 – 12:45 | Nomen atque omen. Próba ustalenia leksykonu emocji odczuwanych przed występem publicznym w języku polskim
Julia Kaleńska-Rodzaj |
12:45 – 13:00 | Silne przeżycia emocjonalne profesjonalnych muzyków – badanie eksploracyjne
Alicja Giecewicz, Maria Chełkowska-Zacharewicz |
13:00 – 13:15 | Wpływ kontekstu poznawczego na reakcje emocjonalne na muzykę
Maria Chełkowska-Zacharewicz, Maciej Janowski |
13:15 – 13:30 | Dyskusja |
13:30 – 13:40 | Zakończenie konferencji |
13:45 – 14:30 | Przerwa lunchowa |
Sesja warsztatowa | |
14:30 – 17:30 | Zrozumieć emocje przedkoncertowe – oswoić tremę
Julia Kaleńska-Rodzaj, sala seminaryjna w CINiBA (Bankowa 11a) |
Mindfulness w pracy muzyka
Aleksandra Dembińska, sala 133 (Bankowa 12) |
|
Wykorzystanie technik ACT w pracy z muzykami
Lidia Baran, Maria Chełkowska-Zacharewicz, sala konferencyjna w CINIBA (Bankowa 11a) |
Program konferencji do pobrania w pliku PDF
Do pobrania książka abstraktów w pliku PDF